Ділимось основними тезами з цієї теми:
- На початку війни на HR-ів була покладена відповідальна функція втримати колектив та їх психологічний стан. Вони були для колег і психологами і коучами. Але далі HR не має бути першою ланкою з психологічної підтримки для співробітників. Для цього потрібен фахівець.
- ПСИХОЕДУКАЦІЯ - це надання знань, володіння якими, допомагає розширити можливості клієнта, впоратися з запитом, полегшити вирішення проблем.
- Ми виділяємо тріаду психоедукації, яка складається з проактивної, рефлексійної та допомогаючої. Всередині тріади знаходиться wellbeing.
- Проактивна психоедукація, це коли, людина розумію, що їй потрібна допомога, розуміє, що хоче піклуватись про себе, та бажає пройти психологічний чекап. Рефлексійна психоедукація – людина отримала допомогу, починає розуміти краще себе та інших, причинно-наслідковий звʼязок, що викликало її реакції та реакції оточуючих. Допомагаюча психоедукація – людина набуває знань, які дають можливість їй допомогти собі та іншим (елементи психологічної допомоги).
- На етапі проактивної психоедукації гарний відгук мають програми підтримки. Employee Assistance Program. Програми складаються із індивідуальних та групових консультацій психологів, психотерапевтів та коучів.
- Основні цілі, для яких компанії впроваджують EAP:
- Ургентна допомога, гасимо пожежі тут і зараз.
- Допомога для профілактики.
- "Качати" скіли кращого розуміння себе та інших.
- На етапі рефлексійної психоедукації людині потрібно ще більше погрузитися в проблему, тому вона потребує більше знань. Тут в нагоді стають навчальні програми у вигляді вебінарів, практикумів і інших навчальних ініціатив.
- В допомагаючій психоедукації співробітник поглиблюється ще більше в розуміння себе, а також вже розуміє дії та стан оточуючих і може рекомендувати ім зайнятися власною психоедукацією.
- Через психологічну грамотність, психоедукацію, психологічну культуру, компанія створює добробут персоналу.І тому психоедукація стає важливим кроком для того, щоб здобути добробут на робочому місці.