Nestlé є одним із найбільших роботодавців агропродовольчої галузі України. Компанія вже 30 років розвиває тут свій бізнес, інвестуючи в економіку і людей, має три фабрики та інноваційний бізнес-сервіс-центр, а також під час повномасштабної війни почала будівництво четвертої фабрики, що незабаром запрацює на Волині. Штат компанії налічує 5.500 співробітників, і їхня безпека — фізична, фінансова та психологічна — є пріоритетом компанії
Вже в перший рік повномасштабної війни в Nestlé запрацювала програма психологічної підтримки працівників, яку реалізовує разом із платформою Розумію. Понад 3 тис. працівників уже скористалися можливостями програми. Від початку війни компанія інвестувала більше 10 млн швейцарських франків у підтримку співробітників і на початку цього року виділила в окремий напрям підтримку працівників-ветеранів.
У роботу над програмою підтримки працівників-ветеранів та їхніх сімей залучаються не лише HR-фахівці, а й самі працівники-ветерани. Пройшовши свій досвід повернення до цивільного життя та роботи, вони готові ділитися ним для створення комфортних умов роботи в компанії.
____________
менеджер із навчання персоналу відділу продажу
Віталій Васянович, менеджер із навчання персоналу відділу продажу, м. Житомир: «Перед поверненням до роботи в компанії у мене було багато сумнівів: про те, як я буду відчувати себе у колі колег, чи сприйматимуть мене, як і раніше, частиною команди та наскільки я можу бути корисним у колективі. Це виявилося для мене новим викликом. Зважаючи на довгий час моєї відсутності, колеги розуміли, що потрібен час для моєї адаптації, та всіляко підтримували мене. Людина, яка пережила війну, змінюється. Змінюються цінності, погляди, і виникає нерозуміння нових повсякденних правил цивільного життя. Роботодавцю потрібно сприяти адаптації не тільки ветеранів, а й інших працівників, до яких повертаються колеги з війни. Оскільки я проходив військову службу на посаді бойового медика, при поверненні на роботу я був залучений до проведення навчальних сесій з надання домедичної допомоги. Це показало мені, що мій бойовий досвід є важливим і в цивільному житті. Для ветерана дуже важливо бути залученим до спільних справ».
Перший і основний напрям програми підтримки працівників-ветеранів — це турбота про самих працівників та їхні сім'ї. Одним із найважливіших завдань є створення фізично та ментально інклюзивного робочого середовища. Наразі проводиться аудит усіх локацій компанії з метою зробити робоче середовище доступним. Також компанія розвиває культуру комунікації, в якій люди, що мають різний досвід, пов’язаний з війною, комфортно працюють разом. Зокрема, для керівників запроваджено навчальну програму Лідерство у воєнний час, покликану забезпечити лідерів навичками ефективного управління командами під час воєнного та повоєнного періодів, а також допомогти компанії у розвитку компетенції психічної стійкості. Для всіх працівників компанії проводять вебінари та тренінги, присвячені ветеранському досвіду та взаємодії. Вони мають на меті покращити розуміння викликів, з якими зіштовхуються ветерани, можливостей підтримки на робочому місці, розуміння принципів адаптації ветеранів, а також набуття навичок чутливої комунікації.
__________
аналітик синдикованих даних
Назар Пшеюк, аналітик синдикованих даних, Nestlé Business Services Lviv: «Після повернення зі служби я почав розуміти переваги спокою і стабільності. Я обіймав посаду інженера інформаційно-телекомунікаційного вузла військової частини та не брав участі у бойових діях, але робота під постійним тиском виснажує. Спочатку було важко звикнути до ритму роботи, коли ти повинен працювати і можеш спокійно мати вільний час, а не бути 24 години на зв’язку. Важко було розслабитися. Допомога є дуже важливою, і в першу чергу — з медичним обстеженням, адже військовий після служби не може повернутися здоровим через навантаження. Також людина має зрозуміти, що вона потрібна, що її час і частина життя пройшли не даремно».
У програму підтримки ветеранів крім створення фізично та ментально інклюзивного робочого середовища входять і більш матеріальні інструменти, такі, як додаткові дні відпустки, безкоштовна підтримка психологів, розширена програма медичного страхування.
Фото: Nestlé
Залучення нових працівників із досвідом служби у Збройних силах та їхній подальший професійний розвиток — теж є частиною програми підтримки ветеранів. Новим працівникам-ветеранам, як і тим, які повернулися до роботи після служби, надають можливості навчання, підвищення кваліфікації або перекваліфікації, а також професійного менторства. Це створює середовище, в якому люди можуть розвиватися професійно та особисто.
Вже почалась робота над новим, більш стратегічним напрямом програми, який виходить за межі компанії. Він має на меті об'єднати різні компанії для створення альянсу підтримки ветеранів. Для цього проводять активну роботу в бізнес-спільноті, компанія бере участь у фокус-групах і зустрічах із представниками влади з питань підтримки ветеранів.
Від початку повномасштабної війни компанія Nestlé не припиняла винаймати людей, взяла на роботу понад 1100 нових працівників і продовжує створювати нові можливості працевлаштування для українців. Залучення, розвиток та утримання талантів, серед яких поступово збільшується кількість ветеранів, — це фундамент роботи бізнесу та, як наслідок, економічного розвитку країни.