Автор:
Поліна ОБІДІНА, Client Partner Платформи корпоративного добробуту "Розумію"
🔸 Відсутність стратегічного підходу. Програми запускають ситуативно, без аналізу потреб та довгострокових цілей.
🔸 Погляд на Програму підтримки, як ініціативу, яку можна “відключити” через певний час.
🔸Низька комунікація. Співробітники не розуміють, навіщо це їм, або навіть не знають про існування програми.
🔸 Керівники не залучені до програми та не подають особистий приклад залученості.
🔸Програми «для галочки» – коли wellbeing-впровадження виглядає добре на папері, але фактично не інтегрується в культуру компанії.
🔹 Співробітники можуть не звертатися через страх осуду, недовіру чи стереотипи про психологічну допомогу.
🔹 Важливо переконати співробітників у важливості і необхідності звернення до психологічної підтримки для профілактики “душевної гігієни”. Навіть, якщо немає термінових запитів важливо періодично робити “психологічний чекап”.
🔹 Психологічні консультації є важливою частиною підтримки співробітників. Проте, якщо в компанії переважає токсична культура, навіть найкращі консультації не дадуть очікуваного результату без змін на рівні організації.
🔹 Wellbeing – це як про кризову підтримку, так і про профілактику: навчання лідерів, створення Be well-команд, менторство, зміни в політиках компанії.
Що працює:
✅ Проведення онбордингу-презентації Програми підтримки та інших ініціатив з сесією Q&A.
✅ Активна промоція програм підтримки через різноманітні інструменти та едукаційні заходи, такі як вебінари, внутрішні кампанії чи інтерактивні воркшопи, є необхідним чинником для підвищення обізнаності та залученості співробітників.
✅ Підтримка з боку керівництва – wellbeing має бути частиною корпоративної стратегії, а ще краще стати частиною корпоративної культури. Керівники мають бути першими, хто дбає про свій wellbeing та демонструє здорові робочі звички.
✅ Діагностика перед впровадженням або самодіагностика – важливо розуміти реальні потреби команди, проводити опитування, психологічний аудит або дати співробітникам доступ до проходження самоскрінінга свого стану.
✅ Комплексний підхід – поєднання психологічної підтримки, едукауційних заходів, груп підтримки, навчання лідерів, розвитку культури довіри та здорового середовища.
✅ Зворотний зв’язок від команди – співробітники мають розуміти, що програма створена для них і вони можуть впливати на її зміст.